Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.
[mc4wp_form id="4890"]
Zapisz Zapisz
↑Είδα να γνωρίζεις καινούργιους ανθρώπους και να ενθουσιάζεσαι με την ομορφιά και την δύναμη των ανθρώπινων σχέσεων.
↑ Σε είδα να γεμίζεις με σχέδια το μπλοκ ζωγραφικής σου περιμένοντας το λεωφορείο να έρθει.
↓Σε είδα να κάνεις ένα τσιγάρο γεμάτη προβληματισμούς, να το αφήνεις στη μέση γιατί δεν προλαβαίνεις και να φοράς το χαμόγελο της συγκατάβασης βουτώντας ξανά στα βαθιά
↑Σε είδα να κουνάς το λευκό σου μπαστούνι στις ειδικές ράγες του πεζοδρομίου, απολαμβάνοντας την απογευματινή σου βόλτα.
↑Σε είδα να λες ευχαριστώ και συγγνώμη στο τέλος της δουλειάς σου.
↓Σε είδα νευρικό, να φοβάσαι να μιλήσεις ενώ ξέρω ότι έχεις άποψη. Η θέση βουλώνει στόματα; Έχεις φωνή. Μίλα!
↓Είδα να σε υποτιμούν εμμέσως και να τους πιστεύεις, μην έχοντας τρόπους και άμυνες να πείσεις απλά εσένα.
↑Σε είδα να παίρνεις τους φίλους σου Σάββατο πρωί, να κάθεσαι στο γρασίδι και να ακούς δίσκους από το πικ-απ σου. Πόλη του εξωτερικού; Όχι! Παραλία Θεσσαλονίκης!
↑ Σε είδα ξαπλωμένο στον δρόμο, βρώμικο αλλά επαρκή, μιας και το μόνο που ήθελες είναι να απολαύσεις τον ήλιο.
↑ Σε είδα να παθιάζεσαι ένα παιχνίδι, βλέποντας μια ταινία, καθαρίζοντας έναν λεκέ, φτιάχνοντας ένα φαγητό. Το πάθος αξίζει στις μικρές στιγμές.
↓Σε είδα να προσβάλλεις ηλικιωμένους μπροστά στο παιδί σου όταν ζήτησαν μια θέση στο λεωφορείο..
↑ Σε είδα να χρησιμοποιείς(έστω και αποτυχημένα) το χιούμορ για να καλύψεις την αμηχανία σου.
↑Σε είδα να παίρνεις ικανοποίηση όταν η ευγένεια σου εκτιμήθηκε.
↑Σε είδα να παίρνεις το βιβλίο σου και έναν καφέ στο χέρι και να πηγαίνεις θάλασσα. Ξεπέρασε το αμήχανο βλέμμα των άλλων, βούτηξε στο βιβλίο!
↓Σε είδα να βρίσκεις ευκαιρία να επιβάλεις την θιγμένη από χρόνια ανωτερότητα σου σε αδύναμους που δεν τολμούν καν να σε κοιτάξουν στα μάτια.
↑Σε είδα να τρως παγωτό τον χειμώνα και να πίνεις ζεστό καφέ το καλοκαιρινό πρωινό. Αντιθέσεις απαραίτητες.
↑Σε είδα να πηγαίνεις στην δουλειά σου κρατώντας έναν καφέ στο χέρι και να γελάς μόνος σου ακούγοντας τον αγαπημένο σου σταθμό.
↑Σε είδα να κοιμάσαι στο αστικό και σε ζήλεψα που δεν έχω αυτήν την “πολυτέλεια”.
↑Σε είδα να ανταλλάσσεις μια βραδιά εξόδου, με μια βραδιά με πυτζάμες, επιτραπέζια, φίλους στο σπίτι και πίτσα.
↓Σε είδα να χάνεις την τελευταία ελπίδα που κρατούσες ότι οι άνθρωποι αλλάζουν.
↑Σε είδα να ψάχνεις να βρεις τα καλά και τα άσχημα. Και τα καλά να είναι πιο πολλά ενώ νόμιζες το αντίθετο.
↑Σε είδα να βρίσκεις μικρά, διασκεδαστικά πράγματα για να κάνεις την καθημερινότητα σου υποφερτή.
↑Σε είδα να κάνεις ένα μεγάλο βήμα με τους ψυχαναγκασμούς σου χαϊδεύοντας τον σκύλο της παρέας.
↓Σε είδα να μιλάς για την δουλειά σου με απέχθεια. Να περιμένεις πότε θα έρθει η Παρασκευή. Δεν αξίζει.
↓Σε είδα και σε γνώρισα μέσα στο πλήθος να περπατάς σκεπτικός και να σμίγεις τα φρύδια. Δεν σε διέκοψα. το χρειαζόσουν.
↑Σε είδα να μιλάς για τα προβλήματα σου, χαμογελώντας που πλέον είσαι χαλαρός να το κάνεις.
↑Σε είδα να χαμογελάς αμήχανα, ανίκανος να προσπεράσεις τον ηλικιωμένο μπροστά σου που σου έκλεινε το δρόμο.

Banksy

I’m going to speak my mind, so this won’t take very long. Graffiti is not the lowest form of art. Despite having to creep about at night and lie to your mom it’s actually the most honest artform available. There is no elitism or hype, it exhibits on some of the best wall a town has to offer and nobody is put off by the price of admision. (…) Some people become cops because they want to make the world a better place. Some people become vandals because they want to make the world a better looking place.

 

Πρόλογος του βιβλίου του Banksy “Wall and Piece”, 2005

 Θα πω την γνώμη μου, οπότε αυτό δεν θα πάρει πολύ. Το γκράφιτι δεν είναι η κατώτερη μορφή τέχνης. Παρά το γεγονός ότι πρέπει να σέρνεσαι τη νύχτα και να πεις ψέμματα στο μαμά σου, είναι στην πραγματικότητα η πιο ειλικρινής μορφή τέχνης που υπάρχει. Δεν υπάρχει ελιτισμός ή ανάγκη για διαφήμιση, εκτίθεται σε μερικούς από τους καλύτερους τοίχους που έχει να προσφέρει μια πόλη και κανείς δεν αποκλείεται από την τιμή εισόδου. (…) Μερικοί άνθρωποι γίνονται μπάτσοι γιατί θέλουν να κάνουν τον κόσμο καλύτερο. Μερικοί άνθρωποι γίνονται βάνδαλοι επειδή θέλουν να κάνουν τον κόσμο πιο όμορφο.

 

Ο Banksy είναι γνωστός Βρετανός καλλιτέχνης του γκραφίτι, πολιτικός ακτιβιστής και σκηνοθέτης ταινιών, ανεπιβεβαίωτης ακόμα ταυτότητας. Τα έργα του είναι συνήθως σατιρικά, σχολιάζοντας ζητήματα πολιτικής και κουλτούρας, με επιγράμματα που συνδυάζουν το μαύρο χιούμορ με γκραφίτι, τα οποία εκτελούνται με μια ιδιαίτερη τεχνική stencil (τo stencil, στα ελληνικά διάτρητο επειδή φτιάχνεται από ένα διάτρητο πρότυπο, συνήθως από χαρτόνι ή άλλα υλικά που διαπερνούνται δύσκολα από χρώμα, χρησιμοποιείται για να δημιουργηθούν συγκεκριμένα σχέδια γκράφιτι, έχοντας κάθε φορά το ίδιο αποτέλεσμα. Η τεχνική στην εικαστική τέχνη αναφέρεται επίσης ως pochoir).  

 

I like to think I have the guts to stand up anonymously in a western democracy and call for things no-one else believes in -like peace and justice and freedom.

 

Τα πολιτικού και κοινωνικού σχολιασμού έργα του έχουν εμφανισθεί σε δρόμους, τοίχους και γέφυρες πόλεων σε όλο τον κόσμο. H δουλειά του Banksy ξεκίνησε από τη Bristol underground σκηνή. To όνομα καθώς και η ταυτότητα του Banksy παραμένουν άγνωστα, ωστόσο έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2008 από την εφημερίδα Mail on Sunday αποκάλυψε, πως πρόκειται για τον Robin Gunningham, έναν παλιό μαθητή του δημόσιου, καθολικού σχολείου Bristol.

 

Marble Arch, London, 2004

 

 

Bansky o ακτιβιστής

 

Nobody ever listened to me until they didn’t know who I was

 

 

 

Here, Banksy tackles the prickly subject of global warming in a piece on the side of the Regent's Canal in London.

Εδώ, ο Banksy αντιμετωπίζει το ευαίσθητο θέμα της υπερθέρμανσης του πλανήτη σε ένα κομμάτι σε τοίχο στην όχθη του καναλιού Regent στο Λονδίνο.

 

Ένα από τα πιο διάσημα κομμάτια του καλλιτέχνη, είχε ζωγραφιστεί στον τοίχο της παμπ Πρίγκηπας Albert στην οδό Trafalgar Street στο Brightonτο 2004. Η τοιχογραφία του Banksy με τίτλο Kissing Coppers έφερε 575.000$ σε δημοπρασία στις ΗΠΑ μετά την απομάκρυνσή της από τον τοίχο της παμπ.

 

Το Slave Labor είναι μια τοιχογραφία που σχεδιάστηκε από τον Banksy, στον πλευρικό τοίχο ενός καταστήματος Poundland στο Wood Green, Λονδίνο το Μάιο του 2012. Τον Φεβρουάριο του 2013 η τοιχογραφία απομακρύνθηκε από τη θέση της και διατέθηκε προς πώληση στην Fine Art Auctions στο Μαϊάμι των ΗΠΑ. Μετά από έφεση από τους κατοίκους του Wood Green, η τοιχογραφία αποσύρθηκε από την πώληση στις ΗΠΑ και επέστρεψε στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πωλήθηκε σε δημοπρασία στο Covent Garden του Λονδίνου για $ 1,2 εκατομμύρια.

“Για να κρατηθεί όλη την τέχνη του δρόμου εκεί όπου ανήκει, θα ενθάρρυνα τους ανθρώπους να μην αγοράζουν τίποτα από κανέναν αν δεν δημιουργήθηκε για πώληση εξαρχής”,  είπε ο καλλιτέχνης  όταν ρωτήθηκε για τις πωλήσεις των έργων του.

 

Τα αντιπολεμικά έργα του Banksy

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για banksy steve jobs

Ο Banksy αποκάλυψε το 2015 ένα νέο έργο τέχνης, που δημιούργησε σε έναν τοίχο στο στρατόπεδο προσφύγων του Calais που ονομάζεται “η Zούγκλα“, με σκοπό να αναδείξει τις αρνητικές στάσεις απέναντι στους χιλιάδες ανθρώπους που ζουν εκεί. Το έργο απεικονίζει τον αείμνηστο Steve Jobs, τον ιδρυτή της Apple, με μια μαύρη τσάντα σκουπιδιών πάνω από έναν ώμο και έναν παλιό υπολογιστή της Apple στο χέρι του. Το έργο είναι μια έντονη αναφορά στην προσφυγική καταγωγή του Jobs που ήταν γιος ενός Σύριου μετανάστη που πήγε στην Αμερική μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.

 

 

BANKSY LONDON.jpg

Το κορίτσι με το μπαλόνι είναι τοιχογραφία του 2002 που απεικονίζει ένα νεαρό κορίτσι που αφήνει ένα κόκκινο σε σχήμα καρδιάς μπαλόνι να φύγει. Ο Banksy χρησιμοποίησε μια παραλλαγή αυτής της εικόνας στην καμπάνια του το 2014 για την υποστήριξη των Σύριων προσφύγων.

 

 

In 2007, Banksy visited Bethlehem during Christmas time to unveil six new works on the walls of the city, in an attempt to bring cheer and boost tourism.

Ένα Παλαιστινιακό αγόρι κοιτάει μια από τις έξι τοιχογραφίες που ζωγράφισε ο Banksy ως μέρος μιας έκθεσης Χριστουγέννων στη δυτική όχθη της πόλης της Βηθλεέμ, 2 Δεκεμβρίου 2007

 

This piece, stenciled on a wall in Bethlehem, is one of Banksy's most famous and was later chosen for the cover of a book of his work.

Αυτό το κομμάτι Banksy είναι ίσως ένα από τα πιο γνωστά, που χαρακτηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στο βιβλίο του “Τοίχος και Ειρήνη” (2005). Η εικόνα εμφανίζεται στην Ιερουσαλήμ, διατηρημένη από μια επίστρωση με πέργκολα, αλλά η θέση είναι ιδιαίτερα εμφανής στην έννοια της εικόνας: ειρήνη.

Το 2005 έγινε μια ομοφυλοφιλική παρέλαση στην Ιερουσαλήμ, η οποία δέχτηκε επίθεση από διαδηλωτές που έσφαξαν τρεις ανθρώπους και τραυματίστηκαν πολύ περισσότεροι. Αυτή η εικόνα θα μπορούσε να είναι μια απάντηση στα γεγονότα αυτά ή να εμπνέεται από τις βίαιες αναταραχές στη Μέση Ανατολή, αλλά γνωρίζουμε ότι η Banksy είναι φιλειρινιστής και αντιπολεμικός, οπότε το κομμάτι θα μπορούσε να έχει εμπνευστεί κι από μια σειρά άλλων εκδηλώσεων.

 

 

Banksy εμπνευσμένος από έργα διάσημων καλλιτεχνών 

 

 

Banksy's homage to Vermeer's

Αφιέρωμα του Banksy στο “Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι” τον διάσημο του Vermeer. Bristol, 2014

 

In this foray into sculpture in 2004, Banksy parodies Rodin's

O Bansky παρωδεί τον “Σκεπτόμενο” του Rodin στο έργο του “the Drinker”, Shaftsbury Avenue Central London, 2004

 

 

Show me the Monet, Banksy, 2005 (βασισμένο στο διάσημο πίνακα του Claude Monet, Water Lilies)

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για mona lisa banksy

Η Mona Lisa με rocket launcher, Soho 2001

 

Πολλά από τα έργα του Banksy λόγω της αναγνωρισιμότητας του καλλιτέχνη προστατεύονται από τον πιθανό βανδαλισμό ή καταστροφή τους ενώ πολλοί ιδιοκτήτες σπιτιών εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι έχουν στην ιδιοκτησία τους ένα αυθεντικό έργο Banksy. O ίδιος ο καλλιτέχνης αντιτίθεται στην εμπορευματοποίηση των έργων του καθώς υποστηρίζει:

“Αν το γκράφιτι δεν είναι έγκλημα, χάνει την περισσότερη αθωότητα του”.

 

 

Imagine a city where graffiti wasn’t illegal, a city where everybody could draw whatever they liked. Where every street was awash with a million colours and little phrases. Where standing at a bus stop was never boring. A city that felt like a party where everyone was invited not just the estate agents and barons of big business. Imagine a city like that and stop leaning against the wall- it’s wet.

 

Φανταστείτε μια πόλη όπου το γκράφιτι δεν ήταν παράνομο, μια πόλη όπου όλοι θα μπορούσαν να ζωγραφίσουν  ό,τι τους άρεσε. Όπου κάθε δρόμος ήταν γεμάτος με ένα εκατομμύριο χρώματα και μικρές φράσεις. Όπου το να στέκεσαι σε στάση λεωφορείου δεν θα ήταν ποτέ βαρετό. Μια πόλη που θα ήταν σαν ένα πάρτι όπου όλοι είναι καλεσμένοι όχι μόνο οι κτηματομεσίτες και οι βαρόνοι των μεγάλων επιχειρήσεων. Φανταστείτε μια πόλη σαν αυτή και σταματήστε να ακουμπάτε στον τοίχο-είναι ακόμα υγρός.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για banksy the end

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή: Banksy “Wall and Piece”, 2005

http://www.banksy.co.uk/menu.asp